افزایش مختصر کرونا در ۴ استان از جمله گیلان/ قارچ سیاه رو به کاهش است

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند افزایشی مختصری در موارد بروز کرونا در چهار استان دیده شده، گفت: البته این روند افزایشی مختصر به معنای پیک ششم کرونا نیست.

کلانشهر: دکتر قاسم جان‌بابایی درباره گمانه‌زنی‌ها از پیک ششم کرونا، ...

داروی تقلبی درمان قارچ سیاه با قیمت ۲۰ برابری در بازار آزاد

سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه داروی آمفوتریسین که برای درمان قارچ سیاه بیماران مبتلا به کرونا مصرف می شود تامین شده است، نسبت به وجود نمونه تقلبی این دارو هشدار داد.

کلانشهر: با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه ...

توزیع داروی درمان «قارچ سیاه» در داروخانه های منتخب / ورود مستمر محموله های جدید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی «آمفوتریسین بی» که برای درمان قارچ سیاه تجویز می شود، در داروخانه های منتخب سراسر کشور خبر داد.

کلانشهر: حیدر محمدی با اشاره به کمبود مقطعی داروی «آمفوترسین ...

«لامبدا» در همسایگی ایران / زنگ خطر کرونایی برای کودکان

یک ویروس شناس با اشاره به ویژگی های واریانت لامبدا، گفت: این واریانت در کشورهایی اعم از هندوستان، ترکیه و قطر وجود دارد و ممکن است در جاهای دیگری هم که با آن‌ها ارتباطات داریم، باشد و احتمال ورود آن ...

قارچ سیاه از عوارض درمان کروناست/کورتون بی رویه تجویز نشود

دبیر کمیته علمی کشوری کووید-۱۹ با اشاره به بیماری قارچ سیاه و تاکید بر اینکه بیماری مذکور از عوارض درمان است، گفت: باعث این بیماری خود ما پزشکان هستیم و حالا هم می‌دویم تا آن را درمان کنیم درحالی که ...

دلیل ابتلای بیماران کرونایی به قارچ سیاه مشخص شد

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: قارچ سیاه به دلیل تزریق کورتون در مبتلایان به کرونا به ویژه افرادی که سابقه بیماری دیابت نیز داشته باشند، مشاهده شده و به صورت همه گیری بروز نمی‌کند.

کلانشهر: داوود یادگاری افزود: قارچ سیاه یا موکورمایکوزیس ...

چرا برخی بیماران کووید به

"موکورمایکوزیس" نوعی عفونت قارچی مزمن و عامل بیماری "قارچ سیاه" است که منجر به ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی می‌شود و می‌تواند سینوس‌ها، مغز، ریه‌ها و چشم‌ها را آلوده کند.

کلانشهر: این بیماری عموما در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف ...

شیوع عفونت قارچ سیاه در بیماران کرونایی/ دارو نیست، بیماران کور می شوند یا فوت می کنند

دکتر صالحی، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: بیش از ۱۰ بیمار کرونایی مبتلا به عفونت قارچ سیاه در این بیمارستان بستری هستند که داروی آن موجود نیست. این بیماران فوت می‌کنند یا بینایی خود را از دست می‌دهند.

کلانشهر: ...